Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Kalau seorang guru mengajar sambil duduk, Murid belajar sambil mengantuk.

Kalau seorang guru mengajar sambil berlakon, Murid belajar dengan tekun.
Kalau seorang guru mengajar tanpa alat, Murid belajar dengan ralat.
Kalau seorang guru mengajar banyak bercakap, ada murid yang bertambah gagap.
Kalau seorang guru menjadi pemudah cara, ramai murid pandai berbicara.
Kalau seorang guru mengajar tanpa menilai, tidak akan tahu murid yang bodoh atau pandai.
Kalau seorang guru berbudi bahasa, dikenang murid sepanjang masa.

Jumaat, Januari 21, 2011

Bermula lagi...

Solat Hajat dan bacaan Yaasiin pada minggu kedua persekolahan

Salam semua

Alhamdulilah dan selawat ke atas Rasulul amin,nabi terakhir utusan Allah yang membawa rahmat untuk umat manusia.

Ini adalah kelas tahun 3UITM,kelihatan khusuk membaca Al-quran dibawah bimbingan guru dalam kaedah talaqqi dan mushafahah.

Bersyukur saya padaNYA kerana masih di berikan nafas lagi walaupun sebenarnya diri ini tidak berapa sihat agak lemah benar tekak ini dan kepala pula agak berat semacam ada satu beban yang ditanggung..oo Allah.
Walau pun begitu,tetap juga diteruskan hidup ini kerana banyak tanggungjawab yang harus ku tuntaskan.Moga Allah memberikan ku kesihatan yang sempurna.

Hari-hari persekolahan yang mengharu-birukan kepalaku:
-- dengan perjalanan jadual waktu p&p yang bertukar-tukar masanya,
-- mesyuarat yang dihadiri semacam tak de respon daripada semua ahli dan agak lama perjalanan masanya,
--jadual Tasmik yang tidak sempurna perjalanannya kerana pada tahun ini tak semua kelas terlibat disebabkan tiada permuafakatan daripada pihak pentadbir,
--Program KBS Siri 1 pula terpaksa ditangguhkan pada bulan Mac kerana bulan yang sepatutnya dibuat telah diambil alih oleh program lain sekolah
--banyak benar urusan pentadbiran sekolah yang terpaksa di buat sampai kekadang tu tercungap-cungap mengejar untuk masuk ke kelas.(kesian murid-murid ku..maaf kan ustazah yaaa)
-- sakit kepala dengan karenah @#$%%^^ yang sangat @@#$$% dan suka beri tugas 'last minute'..ya Allah...geram sungguh saya di buatnya sebab saya tak boleh nak fokus terus dalam p&p di kelas.
-- tak dapat nak tolong sahabatku dalam menjadi penjaminnya..(maaf k.Mira,betul-betul tak dapat nak bantu)

DOAKU yang Kerdil ini:--
Ya,Allah,Ampuni daku,Berikan ku Kesabaran dan selalulah dampingiku agar tidak jauh dariMU,Redhamu keharapkan.Ameen

Emm..aktiviti lain yang berlaku sepanjang minggu ini :Latihan Merentas Desa
Penerangan penting buat murid-murid tahap 2 sebelum ke acara merentas desa
------------------------------------------------------------------------------------
Dikesempatan ini, saya nak say: SYUKRAN JAZILAN kat ustaz Azman_Hakimi atas pujian-pujian raihan tu..hoho..ustaz saya ni biasa2 jer org nya..jalankan kerja kerana NYA.cuma kekadang tu tumbang juga...dan pasal MTQ tu belum lagi laa ustaz sebab sibuk betul bulan januari ni..Insya Allah awal bulan Februari ni baru saya nak fokus sikit pasal MTQ.mana-mana info Pend. Islam ,j-QAF @ Bahasa Arab yang saya boleh bantu sebarkan, Insya Allah, saya bantu ustaz.hehee.Terima Kasih again Ustaz!!

Dan yang terakhir ni,hahaa...subhanAllah...comelnya dia...
Ini adalah AUNI Comel..apa lah yg dipandang nya tuuu..huhuhh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Majlis Penutupan Ihya' Ramadan dan Khatam Al-quran Peringkat SK IJOK 2017

Salam MAJLIS PENUTUPAN DAN KHATAM AL-QURAN 1438H   Dilampirkan program di atas : Tarikh : 22.6.2017  Hari : Khamis   Anjuran : Pani...