Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Kalau seorang guru mengajar sambil duduk, Murid belajar sambil mengantuk.

Kalau seorang guru mengajar sambil berlakon, Murid belajar dengan tekun.
Kalau seorang guru mengajar tanpa alat, Murid belajar dengan ralat.
Kalau seorang guru mengajar banyak bercakap, ada murid yang bertambah gagap.
Kalau seorang guru menjadi pemudah cara, ramai murid pandai berbicara.
Kalau seorang guru mengajar tanpa menilai, tidak akan tahu murid yang bodoh atau pandai.
Kalau seorang guru berbudi bahasa, dikenang murid sepanjang masa.

Rabu, Mac 30, 2011

Syabas dan Syabas!!!

Bergambar bersama sebelum pulang...disana : saya,Ustazah Rina,Pn Asmungah,Us Din dan di depan tu : Fadhilah,Adlin dan Falakh.Masing-masing memegang hadiah yang telah diterima oleh mereka...buat Falakh jangan bersedih,Ustazah bangga dah dengan pencapaian dan usaha Falakh...tahun depan kita cuba lagi..Insya allah.

Assalamualaikum sahabat - sahabat yang dirahmati Allah..

Alhamdulilah,Alhamdulilah dan Alhamdulilah.Tiada lafaz yang indah untuk dilafazkan selain ucapan pujian untuk tuhan ku yang satu ALLAHHUAKBAR..Tak lupa Selawat keatas rasulul amin Muhammad s.a.w

Hari ini 30hb MAC 2011,mencatat sejarah bagi SKI atas kejayaan dalam beberapa acara bagi Majlis Tadarus Al-Quran dan Festival Nasyid peringkat Daerah Kuala Selangor tahun 2011 yang telah pun berlangsung tadi di SM Sains Kuala Selangor.

Sekadar gambar bahagia yang dapat ku titipkan di sini ;...

adik Fadhilah tatkala membaca AyatulQuran di bilik pertandingan..perasaan saya tatkala itu berdebar-debar juga takut ada kesalahan dalam pembacaan fadhilah.huhhh

Dan Akhirnya :

Tahniah!!! Adik Fadhilah atas kejayaan memperoleh Tahta Johan bagi acara Tilawah Al-Quran peringkat daerah k.Selangor..emm..lepas ni kita perlu berusaha pula bagi peringkat Negeri...Alhamdulilah ya Allah!!

Dan ini pula :

Tahniah juga buat adik Adlin Farahin atas tahta Ketiga yang diperolehinya dalam acara bercerita kisah di dalam Al-Quran.Tahniah Adlin!!!

Dan yang terakhir ingin di titip juga :

bangga dapat bersama dengan kak Su (hakim tilawah al-quran)di sepanjang acara tilawah al-quran.Banyak juga ilmu yang dapat saya kutip darinya dalam perihal qiraat al-Quran ni tadi.Terima Kasih kak Su!!

Ucapan Syukran dan Jazakumuallahu khairan Khatira buat semua insan yang banyak membantu dan mendoakan kejayaan kami.Semoga di peringkat seterusnya kejayaan tetap berpihak kepada kami,Insya Allah..

Alhamdulilah.

Khamis, Mac 24, 2011

Foto MTQ Part 3

Ini lah dia Naib Juara Tilawah Al-Quran(P)dari SK Ijok,adik Fadhilah sedang menerima hadiah..Tahniah Fadhilah...semoga berjaya nanti untuk pertandingan peringkat daerah 30hb ni,Insya allah.

Assalamualaikum dan salam kasih sayang buat semua sahabatku.

Berikut adalah Keputusan Penuh Pertandingan Majlis Tadarus Al-Quran Peringkat Zon Bestari Jaya 2011 yang telah diadakan pada 8hb Mac 2011:

1.Acara : Pertandingan Tilawah Al-Quran (Lelaki)
Johan :Mohd Noor b Mohd Ali-SK Puncak Alam 2
N.Johan :Norazif Nazmi b Johari-SK Jaya Setia
Ketiga :Ahmad Imran b Ahmad Zaini-SK Saujana Utama

2.Acara : Pertandingan Tilawah Al-Quran (Perempuan)
Johan :Nurul Fatihah bt Zubir-SK Bestari Jaya
N.Johan :Fadhilah bt Jaafar-SK Ijok
Ketiga :Siti Noor Izzati bt Rosli-SK Sultan Abd Aziz

3.Acara : Pertandingan Tahfiz Al-Quran Tahap 1 (Lelaki)
Johan :Mohd Nabil Najmi b Mohd Hasbullah-SK Jaya Setia
N.Johan :Muhammad Alif Najmi b Zairil Sham-SK Puncak Alam 2
Ketiga :Muhd Harith b Zainul Ahbar-SK Bestari Jaya

4.Acara : Pertandingan Tahfiz Al-Quran Tahap 1 (Perempuan)
Johan :Nur Aida Amira bt Nor Azrin-SK Saujana Utama
N.Johan :Ayuni Aida bt Arjunaidi-SK Bestari Jaya
Ketiga :Ainul Mardhiah bt Razali-SK Bukit Badong

5.Acara : Pertandingan Tahfiz Al-Quran Tahap 2 (Lelaki)
Johan :Muhd Zakwan b Rosdi-SK Jaya Setia
N.Johan :Aiman Ashraf-SK Saujana Utama
Ketiga ;Zairul Ikhwan b Zulbahri-SK Ijok

6.Acara : Pertandingan Tahfiz Al-Quran Tahap 2 (Perempuan)
Johan :Nabihah bt Abdul Salam-SK Puncak Alam
N.Johan :Nur Husna Izzati bt Mustafa-SK Sujana Utama
Ketiga :Ummu Najian bt Mohd Zaidi-SK Bukit Badong

7.Acara : Pertandingan Bercerita kisah dari Al-Quran (Lelaki)
Johan :Abdul Falakh b AbdunLAH Lahuya-SK Ijok
N.Johan :Syed Abid Amjad Al-yehya b Syed Nordin-SK Bukit Badong
Ketiga :Raqhib Idar b Raduwan-SK Bestari Jaya

8.Acara : Pertandingan Bercerita kisah dari Al-Quran (Perempuan)
Johan :Nur Izzan Nazirah bt Rosli-SK Bukit Badong
N.Johan :Adlin Farahin bt Abu Khir-SK Ijok
Ketiga :Nur Izyan bt Abu Bakar-SK Jaya Setia

9.Acara : Pertandingan Nasyid
Johan :Sautul A’la-SK Puncak Alam 2
N.Johan :Sautun Najah-SK Puncak Alam
Ketiga :Asy-syakirin-SK Bestari Jaya

JOHAN KESELURUHAN ; SK BESTARI JAYA

Tahniah buat SK Bestari Jaya atas kemenangan bagi keseluruhan acara MTQ 2011.Di atas adalah foto GB SK Bestari Jaya sedang menerima anugerah daripada tuan Pegawai Pelajaran Daerah,K.Sel,Tuan Haji Arifin b Ghazali sambil diperhatikan bersama GB SK Ijok,En Norhamshah b Yaacob.

**** Perincian keputusan ada di dalam simpanan kami,cuma di sini saya hanya senaraikan keputusan di tempat pertama hingga ke tiga sahaja bagi mengelakkan sebarang masalah.Kiranya ada antara sahabat-sahabat yang ingin mengetahui lanjut mengenainya harap dapat berhubung dengan saya melalui email saya aini2002my@yahoo.com

Dan sesungguhnya Pemenang-pemenang Johan dan Naib Johan ini akan terus bertanding ke peringkat Daerah pada 30hb Mac 2011 (Rabu)di Sekolah Menengah Sains Kuala Selangor.

Justeru,SKI juga tidak ketinggalan akan turut bertanding dalam acara Bercerita (L/P) dan acara tilawah al-quran (P).Semoga pada hari tersebut TUAH kejayaan akan memihak kepada kami semula,Insya Allah.

Ya Allah , Ya Qaadialhaajat , Ya Raafi’addarajaat ,
Tiadalah sesuatu urusan itu mudah melainkan Engkau jadikannya mudah, dan Engkaulah yang menjadikan kesukaran itu mudah apabila Engkau kehendaki. Mudahkanlah urusan kami Ya Allah.

Ya Allah Ya Hakim Ya Halim,
Kami pertaruhkan kepada-Mu apa yang telah Engkau ajarkan kepada kami, maka kembalikanlah semula kepada kami jika kami memerlukannya dan janganlah Engkau buat kami melupainya

اللَّهُمَّ لاَ سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَأَنْتَ تَجْعَلُ الْحُزْنَ إِنْ شِئْتَ سَهْلاً
رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَمْ تَغْفِرْلَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ
رَبَّنَا آتِنَا ِفي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَِفي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

Ameen.....

Semoga Berjaya buat murid-murid ustazah --- Falakh,Adlin dan Fadhilah....

antara foto-foto yang saya suka nak tengok(bergambar bersama pada pagi itu sebelum tetamu-tetamu luar hadir)..hehee...barisan guru-guru yang best dalam work collabaration iaitu ustazah Rina,cikgu Lisa,Ustazah Rohaidah,ustazah aini dan cikgu Aida..TQ Frens!!!i love u all....

Salam.

Khamis, Mac 17, 2011

Tahniah Guru-guru PISMP 2011

Masha-Allah!! ini lah dia sebahagian daripada bakal graduan bergelar GURU..kelihatan masing-masing tersenyum bahagia bersama keluarga meraikan kejayaan selepas 5 tahun setengah bertungkus lumus menimba ilmu di IPG.Tahniah semuanya.!!

Assalamualaikum

Alhamdulilah dan Syukur ku panjat ke hadratNYA atas nikmat kebaikan dan kesenangan yang diberikan kepada ku dan keluarga.Alhamdulilah ya Rabb..moga berterusan lah hendaknya nikmat-nikmat itu..dan berkekalan lah kami di bawah rahmatMU yang tak putus-putus.

Alhamduliah,cuti sekolah seminggu ini amat di manfaatkan oleh ku.Banyak masa di habiskan bersama keluarga tersayang dan minda pula terisi dengan forum-forum manfaat di radio IKIM.FM..SubhanAllah..terasa bahagia mengenang saat-saat itu..jauh dari masalah pelbagai di sekolah dan tak jumpa insan yang memeningkan kepalaku.(Ampun ya allah..tak berniat ada perasaan macam tu pada sesama sekerja tetapi itu lah yang terjadi secara spontan tak disedari ) uhhh..

Sekadar ingin berkongsi gembira atas kejayaan Adik ku ---Khairul Hizuan (Wan) yang telah berjaya menamatkan pengajiannya di Institut Tuanku Bainun,Pulau Pinang selama 5 tahun setengah..Alhamdulilah..dan telah pun di tempatkan mengajar di Semporna,Sabah.

Tahniah Wan!! Semoga menjadi guru yang benar-benar nak menjadi guru seikhlasnya bukan kerana ada niat lain..ok..

Dibawah,adalah sedikit kenangan bersama tatkala menghadiri Konvokesyennya di PICC,Putrajaya (Rabu/16hb Mac 2011)..

huhh..berehat kat tiang ni sekejap pun bole laa..

adik bergambar bersama emak tercinta..emm..mungkin ni anak mak yang terakhir la yang dapat meraikan konvokesyennya..apa-pun..dapat ku lihat wajah bahagianya..

Apa-apa pun,semoga semua guru PISMP ini dapat berkerja kuat dan sentiasa bersemangat untuk mengajar dan mendidik anak bangsa ke arah menjadi insan yang betul-betul berjiwa insan...

Selamat Maju Jaya!!!

diri yang biasa ini...

Sabtu, Mac 12, 2011

foto MTQ Part 2

Assalamualaikum dan selamat bercuti buat semua warga pendidik..

Tanpa perlu dikata-kata kan,berikut adalah sambungan part 2 daripada kenangan Indah di majlis Tadarus Al-quran zon Bestari Jaya 2011:---

salah seorang peserta hafazan tahap 2 sedang memperdengarkan bacaan hafazannya..emm..dari sekolah mana yek???

antara tetamu-tetamu kehormat yang turut hadir iaitu En .Norhamsham b Yaacob (GB SKI),Tn Hj Ghazali b Arifin (Pegawai Akademik,PPD K.SEL),Ustaz A.Rahman b Amran (Penyelia Pegawai pelajaran Daerah (j-QAF) dan GB SK Bestari Jaya.

taklimat para hakim di makmal komputer lama sebelum mereka bergerak ke bilik-bilik pertandingan masing-masing.taklimat itu diketuai oleh Ustaz Abu Samah dan Ustazah Hasnah bt Darus.

emm.antara peserta bercerita kisah dari al-Quran..dengar-dengar penceritaan adik ni hebat..tak sempat nak tengok..aduiii...

ini dia JUARA bagi pertandingan nasyid iaitu kumpulan Sautul A'la dari SK Puncak Alam 2..TAHNIAH adik-adik oiii...sedap gak suara solo nya...

emm..sibuk berbincang mengenai skrip teks bagi upacara penutupan oleh cikgu Huda,cikgu Rahimah bersama Ustazah Narimah..

ini lah dia barisan JK Pendaftaran dan tunjuk Arah berada di hadapan dataran menunggu kehadiran peserta,guru pengiring dan hakim bagi 12 buah sekolah zon bestari Jaya.

cikgu Noryana bersama guru-guru Praktikal UNISEL dan murid-murid bersiap sedia menyediakan penanda tunjuk arah di makmal komputer lama,SKI.

emm..apa lah yang di cari-cari tu ustazah aini oiii???

adik Haziq sedang memperdengarkan bacaannya di bilik Prasekolah 2 ,sambil diperhatikan sebaiknya oleh para hakim...sungguh tenang apabila mendengar bacaan peserta lain juga...SubhanAllah sungguh indah kalamMU ya Allah.

sambungan part 3 menyusur kemudian..insya Allah..

Rabu, Mac 09, 2011

Tahniah Juara MTQ Bestari Jaya Part 1

Tahniah Falakh!!! JUARA Bercerita dari SKI memenangi piala pusingan zon Bestari Jaya 2011

Assalamualaikum

Alhamdulilah,Segala Pujian hanya untuk Allah..Selawat kesejahteraan hanya untuk Rasulku Muhammad s.a.w beserta keluarga dan para sahabat-sahabat agung radiallahuanhum.

Tahniah dan tahniah buat semua peserta di 12 buah sekolah zon Bestari Jaya yang telah memenangi hadiah bagi beberapa acara pertandingan MTQ 2011.Ia telah pun berlangsung semalam dengan cahaya keriangan dan penuh kesederhanaan.

---(Paling bahagia dapat berjumpa geng-geng j-QAF yang cool walaupun kesibukan melanda masa itu,dan sebelum terlupa buat us Huzaii TQ ya tolong saya pasal Handphone saya..huhhh dia meragam pulak hari tu..)hahaa


ini lah sebahagian daripada tenaga penggerak pelaksana MTQ 2011 yang banyak membantu pihak urusetia di dalam menjayakan majlis ini menjadi sempurna.Syukran cikgu-cikgu !!

sambung...sambung semula...

Tidak lupa ucapan Khas TERIMA KASIH dan TAHNIAH saya buat semua jurulatih SKI yang telah bertungkus lumus melatih peserta-peserta kita dan akhirnya rezeki baik berpihak juga kepada SKI iaitu :

----Johan bercerita kisah Al-Quran (Lelaki): Abdul Falakh b AbdonLahuya
----Naib Johan bercerita kisah Al-Quran (Perempuan) : Adlin Farahin bt Abu Khir
----Naib Johan Tilawah Al-Quran (Perempuan): Fadhilah bt Jaafar
----Tempat ke-3 Hafazan Tahap 2 (Lelaki) : Zairul Iquwan b Zulbahri

TAHNIAH-------TAHNIAH-------Ustazah bangga dengan kalian semua,terutamanya Fadhilah..(berbaloi juga melatih sampai sakit tekak ustazah berjangkit kat kamu yaa...tapi paling bangga sekali bila ustazah tengok ketika membaca al-quran tu semalam memang best laa sedap bacaan fadhilah mcm bacaan ustazah heheee)

tapi bagi acara yang tewas tu buat 9 orang peserta nasyid,dan acara yang lain pesertanya Haziq,Aiman,Dayini dan Ainul jangan bersedih.Insya allah tahun depan kita cuba lagi.

ini dia Fadhilah,agak berdebar-debar juga menunggu sebelum beredar ke bilik pertandingan tilawah al-quran..Tahniah Fadhilah,lepas ni boleh la masuk ke AQ bila dah besar sikit nanti ya..hehee

Tahniah Johan dan Naib Johan SKI dalam acara bercerita bergambar bersama KP dan Jurulatihnya..

A.Falakh dan Zairul bergambar bersama sebahagian guru di pentas utama selepas berakhirnya majlis..Kegembiraan dirasai bersama selepas penat lelah berlatih selama 2 bulan.yeah!!!

Sahabat semua,Part 1 kali ini saya sekadar mencoretkan sebahagian kenangan MTQ 2011.Insya Allah cuti sekolah nanti saya akan perincikan coretan-coretan MTQ yang telah pun berlangsung itu.

Mohon kemaafan daripada pihak penganjur buat semua pelawat yang telah hadir.segala kelemahan itu datang dari pengurusan kami sendiri.Insya allah akan didokumentasikan untuk kemaslahatan majlis pada tahun-tahun hadapan.Semua yang baik itu hanya hak milik Allah,tuhan semesta alam.

(Buat Aishah dan Elly (UIA):TQ for eveything..i really appreacite yor concern about my school..Allah bless u all dear..
madam ada juga pergi UIA hantar adik sambung belajar bila cuti sekolah tiba..singgah UIA mesti teringat kat students madam especialy shah dan elly yang ceria dan aktif ni..hehee..kalau ada rezeki kita jumpa lagi,insya-allah.:)semoga shah dan elly baik-baik semuanya.

salam

Isnin, Mac 07, 2011

Debaran Esok 8hb

Assalamualaikum

hmm...esok akan tiba hari nya..

MAJLIS TADARUS AL-QURAN PERINGKAT ZON BESTARI JAYA 2011

Sekadar Diri yang kerdil ini----

*** Sungguh penat hari ini...mata agak susah nak lelap tetapi badan ni memang rasa amat letih.So, daripada memikirkan apakan jadi untuk esoknya rasa teringin pula nak coret sikit di blog ini...

sepanjang hari ini saya bersama team yang sangat budiman membantu sangat keletihan menguruskan persiapan terakhir untuk esok.Dari pagi hingga ke petang..Semoga semuanya berjalan lancar.Otak sangat letih melihat karenah pentadbir yang tah apa-apa tah...sukar memahami situasi kami yang agak sibuk menguruskan MTQ ini..penat jangan cakap lah...

dan tatkala ini bila mendengar alunan lagu nyanyian rancak daripada Rabbani,diri bangkit dan otak rasa sangat asyik dengan irama merdu nya.Subhanallah..

Moga esoknya diri ini bangkit bersemangat meneruskan tujuan diri ini diciptakanNYA.

Jumaat, Mac 04, 2011

Trilogi MTQ Peringkat Zon Bestari Jaya

Assalamualaikum

Insya-Allah pada 8hb Mac 2011(Selasa) ini SK Ijok sebagai tuan rumah akan menjalankan satu Majlis berprestij iaitu Majlis Tadarus Al-Quran (MTQ) peringkat zon Bestari Jaya.

Justeru,dibawah saya ceritakan sedikit trilogi perjalanan MTQ sebelum tiba ke hari kemuncaknya pada hari SELASA, minggu hadapan.

10.01.2011 - Surat makluman daripada PPD K.Selangor telah sampai di sekolah bagi memaklumkan mengenai SKI telah dilantik sebagai tuan rumah pada tahun ini dan perancangan perlu dilakukan bagi persediaan peringkat zon.

9.2.2011 - Mesyuarat pertama telah diadakan di makmal komputer lama,SKI pada jam 2.30 petang yang telah dihadiri seramai 3 orang wakil PPD dan 13 orang guru agama Islam yang kebanyakan mereka adalah Ketua Panitia di sekolah masing-masing bagi daerah Bestari Jaya.Agenda mesyuarat telah membincangkan laporan MTQ 2009 dan seterusnya telah membentangkan kertas kerja MTQ 2011.(Pada masa ini saya tidak dapat hadir kerana masalah kesihatan tetapi agak kelam kabut gak saya pada pagi itu sebab sebelum mesyuarat itu di langsungkan saya telah di arahkan oleh KP untuk menyediakan bahan-bahan mesyuarat seperti penyediaan kertas kerja dan sebagainya)

18.2.2011 - Taklimat pertama bagi semua guru SKI telah diadakan bagi menerangkan kepada mereka mengenai tugas-tugas yang telah diagihkan bagi melancarkan perjalanan majlis.

24.2.2011 - Perbincangan kedua telah diadakan yang dihadiri oleh ketua-ketua jawatankuasa kerja MTQ bagi melihat semula perkembangan tugas masing-masing dan mengenal pasti sekiranya terdapat masalah-masalah bagi setiap JK.Pada petangnya pula saya bersama KP telah ke PPD menemui Ustazah Hasnah,Ustaz Yusof serta ustaz A.Rahman untuk mengambil borang-borang hakim,fail-fail,senarai nama peserta dan hakim serta memeriksa draf buku program MTQ .

25.2.2011 - Edaran surat-surat sumbangan guru dan PIBG bagi 12 buah sekolah di zon bestari Jaya serta pinjaman peralatan P.A Sistem kepada pejabat penerangan Kuala Selangor telah dihantar.

Sepanjang bulan Februari sehingga sekarang kami (guru-guru agama SKI dan sebahagian guru-guru SKI)yang telah dilantik sebagai jurulatih bagi acara-acara yang akan dipertandingkan terpaksa mencuri waktu-waktu luang kami bagi melatih murid-murid.Ia terpaksa dibuat kerana kesuntukan waktu yang menghambat kami..aduiii..tambah-tambah lah saya almaklum sebagai S/U banyak benor surat menyurat dan keja-keja tambahan lain terpaksa dibuat..sampai ......hahaaa tak perlu di coret di sini..dan lagi satu kepada pihak pentadbir maaf laa.. kadang-kadang tu tak ikut arahan sebab saya agak stress la dengan arahan yang tak kena pada waktunya.(sebenarnya marah tapi siapa lah saya,(pada Allah tempat mengadu)

2.3.2011 - Mencetak buku program MTQ dan reka cipta backdrop di hantar pada us Shamsudin untuk diserahkan kepada ustaz Saifuddin untuk dicetak.Kelihatan pada hari itu juga JK lain turut bergerak memulakan tugas yang telah diberi seperti JK Hadiah,Sijil,name tag peserta dan hakim,JK pendaftaran,JK P.A Sistem,JK jamuan dan lain-lain.

4.3.2011 - persiapan bilik-bilik pertandingan sedang giat diusahakan...
dan esok datang juga ke sekolah bagi menyiapkan apa-apa yang patut.

7.3.2011 - persiapan terakhir akan dilakukan..

8.3.2011 - Selamat Datang 12 buah sekolah ke Majlis Tadarus Al-quran peringkat zon bestari Jaya 2011.Mereka adalah Guru-guru Besar,Guru-guru pengiring dan peserta-peserta MTQ 2011:

1.SK Saujana Utama
2.SK Puncak Alam
3.SK Puncak Alam 2
4.SK Parit Mahang
5.SK Ijok
6.SK Bukit Badong
7.SK Kg. Jaya Setia
8.SK Batang Berjuntai
9.SK Rantau Panjang
10.SK Sultan Abd Aziz
11.SK Pasangan
12.SK Sri Pristana

Antara gambaran yang sempat saya ambil :-
saya sempat gak bergambar dengan peserta-peserta hebat SKI hari ini di bilik Jauhari..masa tu tengah melatih mereka...harap ada lah kemenangan pada salah satu acara yang dipertandingkan tu yek...heheee.Insya Allah.

suasana tatkala membuat pentas utama MTQ..huhh..sungguh memenatkan..

alhamdulilah.inilah hasilnya buku program MTQ yang telah di 'design' kan..huhh...letih den menaip dalam jawi...tapi maaf bangat lah buat guru-guru SKI kalau tak boleh baca jawinya boleh la terus bertanya pada saya ye...nak wat cam mana dah pihak PPD mengesyorkan dalam tulisan jawi terpaksalah den ikut...

terima kasih daun keladi buat cikgu Fizam kerana membantu saya dalam mencetak buku program tu di bilik guru..lain kali boleh la bantu lagi ye..hehee

dan ini pula cikgu Kamal sedang asyik mengelap piala-piala MTQ tu..lap elok-elok ya cikgu biar sampai bersinar-sinar...hahaa

Akhir kata semoga segalanya berjalan lancar dan mendapat keberkatan dariNYA.
Terima Kasih kepada rakan-rakan sekerjaku yang telah membantu dengan seikhlas hati.Moga mendapat balasan baik dari Allah..Ameen.

Semoga BERJAYA semuanya!!!

Selamat Bersara...

Salam Alhamdulilah... Selamat Bersara cikgu Zakaria bin Shafie...Terima Kasih cikgu Zack... #selamatberehatdaritugas-tugaskeguru...