Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Kalau seorang guru mengajar sambil duduk, Murid belajar sambil mengantuk.

Kalau seorang guru mengajar sambil berlakon, Murid belajar dengan tekun.
Kalau seorang guru mengajar tanpa alat, Murid belajar dengan ralat.
Kalau seorang guru mengajar banyak bercakap, ada murid yang bertambah gagap.
Kalau seorang guru menjadi pemudah cara, ramai murid pandai berbicara.
Kalau seorang guru mengajar tanpa menilai, tidak akan tahu murid yang bodoh atau pandai.
Kalau seorang guru berbudi bahasa, dikenang murid sepanjang masa.

Rabu, April 13, 2011

rasa Hati ini

no undian dan surah yang telah diterima oleh fadhilah..redholah ye..mudahan surah ni dapat memberi tuah kepada fadhilah..ameen

Salam semuanya..

Hari ini saya baru selesai menghadiri sesi latihan pertama bersama peserta tunggal SKI iaitu adik Fadhilah dalam acara MTQ Peringkat negeri Selangor 2011 di PKG K.Selangor.

Rasa hati tatkala ini:

---sangat rungsing kerana undian surah yang diterima merupakan surah yang bukan 'favourite' fadhilah.

---latih tubi pula terpaksa di lakukan semampu yang boleh kerana waktu yang sangat terhad.

---bagi diri saya pula terasa tanggungjawab besar dipikul kerana harapan daripada pihak PPD sangat lah berharap kemenangannya.

---risau pada mood fadhilah..ialah kan saya terpaksa berhati-hati apabila melontarkan komen.kadang-kadang tu ter'kasar' juga..ape taknya bila diri dah penat secara tak langsung tu ada kelakuan yang tidak di sengajakan terjadi..maaf ya murid-murid ustazah yang lain dan juga kepada fadhilah.

---bengang sikit dengan perubahan jadual waktu yang diterima.perbincangan pula langsung dia tak nak terima...ikut kepala dia jer..

pada waktu ini---

ku Rindu dengan pelukan mak dan allahyarham abah serta allahyarhamah atuk...
ku Rindu dengan pujukan semangat mak,abah dan keluargaku...


Terima kasih mak dan abah atas kasih sayangmu...sebelah mak yang berbaju hitam tu adik ku yang dah merantau jauh jadi orang ganu mu...;)

Dan

ku Harapkan RAHMAT,KASIH SAYANG DAN KESABARAN dari TUHAN yang satu,ALLAH.Permudahkan lah urusan kami ya Allah.Tiada daya kekuatan kami hanya ENGKAU sahaja pemiliknya.

Ya Allah Ya Tuhan kami ,
Tunjukkanlah kami sesuatu yang benar (hak) itu tetap benar(hak) , maka kurniakanlah kepada kami kekuatan untuk menuruti dan mengikutinya .

Ya Allah Ya Tuhan kami ,
Tunjukkanlah kami sesuatu yang batil (salah) itu tetap batil (salah) , maka kurniakanlah kepada kami kekuatan untuk menghindari dan menjauhinya.

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Berikanlah kefahaman yang benar tentang perkara agama , dan ajarkanlah kepada kami ilmu takwil , dan tunjukkanlah kami jalan-Mu yang lurus , jalan yang telah Engkau kurniakan kepada Nabi-nabi, dan orang-orang Siddiqiin, dan orang-orang yang Syahid, serta orang-orang yang soleh. Dan amatlah eloknya mereka itu menjadi teman rakan(kepada orang-orang yang taat).
ameen....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Majlis Penutupan Ihya' Ramadan dan Khatam Al-quran Peringkat SK IJOK 2017

Salam MAJLIS PENUTUPAN DAN KHATAM AL-QURAN 1438H   Dilampirkan program di atas : Tarikh : 22.6.2017  Hari : Khamis   Anjuran : Pani...