Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Kalau seorang guru mengajar sambil duduk, Murid belajar sambil mengantuk.

Kalau seorang guru mengajar sambil berlakon, Murid belajar dengan tekun.
Kalau seorang guru mengajar tanpa alat, Murid belajar dengan ralat.
Kalau seorang guru mengajar banyak bercakap, ada murid yang bertambah gagap.
Kalau seorang guru menjadi pemudah cara, ramai murid pandai berbicara.
Kalau seorang guru mengajar tanpa menilai, tidak akan tahu murid yang bodoh atau pandai.
Kalau seorang guru berbudi bahasa, dikenang murid sepanjang masa.

Ahad, November 11, 2012

Majlis Alfun As-Syukr 2012

Assalamualaikum.

Alhamdulilah ,sahabat yang dirahmati Allah semua..

Sebahagian barisan Jurulatih hebat negeri Selangor yang hadir ke dewan besar masjid putra,Putrajaya.

Dikala ini,saya sedang berada di Pusat Latihan Asnaf Zakat,Ulu Yam,Selangor bagi mengikuti satu Kem Remaja Super 2012 dibawah anjuran Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).Namun,saya tidak bercadang untuk bercerita tentangnya sekadar masa yang sedikit terluang ini ingin saya melaporkan sedikit pengalaman Manis dalam Majlis Alfun As-Syukr 2012 yang telah berlangsung pada hari Khamis (8 hb November 2012)di Masjid Putra,Putrajaya jam 2.00 petang.

Alhamdulilah..Tiada lafaz kesyukuran untuk saya luahkan ketika berada di sana...suasana syahdu penuh kerendahan diri saya dikelilingi sebahagian Para Jurulatih hebat negeri Selangor...rasa kerdil diri saya dibandingkan dengan mereka..

Namun,saya penuh kerendahan diri ingin mengucapkan Terima Kasih kepada pihak Sektor Pendidikan Islam,Jabatan Pelajaran Islam Selangor dan Semua JK Pelaksana Jurulatih Kokurikulum Pendidikan Islam dan semua pihak yang terlibat secara langsung atau tidak yang telah banyak membantu dan menunjuk ajar saya..Jasa kalian amat saya hargai..

Semoga Usaha kita itu mendapat Rahmat dan diberkati oleh Allah Taala..

Dari pena yang kerdil ini :--

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam Aidilfitri 1438H -family-

Salam Alhamdulilah...Allahuakbar...Terima Kasih ya Allah.. #salamlebaran2017 #maafzahirbatin