Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Kalau seorang guru mengajar sambil duduk, Murid belajar sambil mengantuk.

Kalau seorang guru mengajar sambil berlakon, Murid belajar dengan tekun.
Kalau seorang guru mengajar tanpa alat, Murid belajar dengan ralat.
Kalau seorang guru mengajar banyak bercakap, ada murid yang bertambah gagap.
Kalau seorang guru menjadi pemudah cara, ramai murid pandai berbicara.
Kalau seorang guru mengajar tanpa menilai, tidak akan tahu murid yang bodoh atau pandai.
Kalau seorang guru berbudi bahasa, dikenang murid sepanjang masa.

Ahad, Mac 24, 2013

Hati saya..

Salam.

Alhamdulilah..cuti sekolah bermula lagi..

Cerita peribadi

(sekadar bacaan sendiri dan coretan untuk melepaskan tekanan untuk diri sendiri sahaja)

Dikala ini saya dalam keadaan hati yang agak sedih sedikit…di waktu kelapangan yang sedikit ini, hati saya dirundung kesedihan dek perpisahan sementara dengan insan-insan yang menjadi sebahagian daripada penaik semangat saya dalam meneruskan perjuangan menjadi seorang pendidik.

Satu demi satu,seorang demi seorang telah pergi meninggalkan saya…bermula dengan guru pembimbing yang amat saya kagumi peribadinya sehinggalah ke insan-insan yang menjadi idola saya secara diam.
Antaranya :
1. Guru Pembimbing yang berhati mulia : Ustazah Norasyikin bt Ibrahim
2. Mantan Guru-guru Besar dan PK1 yang mempercayai dan menghargai kerja-kerja saya :
Cikgu Rosmin b Sururi/cikgu Mat Som b Rajikin/cikgu Khaironi b Shamsuri /cikgu Saiyed Mohd Sharif b Mohd Hassan
3. Rakan-rakan guru yang sentiasa memberi sokongan atas apa jua yang saya lakukan di sekolah:
Ustazah Hanifah samin/cikgu Sharifah Masiah/Ustazah Rohaidah Sanusi/Ustazah Norizah Sulaiman (yang akan bersara awal pada bulan Mei ini)/Ustaz Haji Rosnen hj Alawi (juga akan bersara pada Jun ini dari Pegawai JPS)

Semoga ALLAH sentiasa merahmati mereka di dunia dan akhirat.Terima Kasih Ayahanda dan Bonda semua,saya yang kerdil ini amat sayang pada kalian semua..++maraming salamat sa lahat-lahat++

Sesunguhnya,saya perlu akur atas perpisahan ini,walaupun agak pedih..

Dihati saya amat mengharapkan agar dapat bertemu lagi dengan insan-insan baru yang berhati mulia,penyejuk hati dan perangsang motivasi saya dikala saya ‘tension’ dengan sikap orang-orang ‘BESAR’ yang berlagak serba tahu.

Insan itu nanti moga dapat bersama-sama dengan saya ke arah merialisasikan anak bangsa yang berguna dan menjadi hidupnya,sejahtera didunia dan diakhirat.

Dapatkah saya bertemu dengannya????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kem Bestari Solat Siri 2/2017

Salam Bismillahiwalhamdulilah.. Sahabat-sahabat yang dirahmati Allah. Alhamdulilah, semalam 13.10.2017/Jumaat telah berakhir sudah KBS ...