Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Kalau seorang guru mengajar sambil duduk, Murid belajar sambil mengantuk.

Kalau seorang guru mengajar sambil berlakon, Murid belajar dengan tekun.
Kalau seorang guru mengajar tanpa alat, Murid belajar dengan ralat.
Kalau seorang guru mengajar banyak bercakap, ada murid yang bertambah gagap.
Kalau seorang guru menjadi pemudah cara, ramai murid pandai berbicara.
Kalau seorang guru mengajar tanpa menilai, tidak akan tahu murid yang bodoh atau pandai.
Kalau seorang guru berbudi bahasa, dikenang murid sepanjang masa.

Selasa, April 23, 2013

Coretan ke Nadwah Kepemimpinan SMKA Kebangsaan 2013 kali ke-4

Salam

Alhamdulilah..

Setelah 4 hari 3 malam (19-22 april 2013), saya berada di SMKA MAAHAD MUAR ,JOHOR bagi mengiringi 29 orang peserta yang mewakili negeri Selangor ,maka,di kesempatan waktu yang terbatas ini saya sekadar ingin mencoretkan secara ringkas tentang perjalanan saya bersama 5 orang guru pengiring di sana..

Sesungguhnya,saya bersyukur kerana tn haji rosnen b hj Alawi (pegawai JPS)sudi sekali lagi mempelawa saya ke sana untuk mengambil pengalaman bagi program NADWAH ini untuk ditambahbaik dan dikongsi bersama rakan-rakan JU Selangor yang lain dalam program Dakwah JPS pada masa hadapan.

Banyak aktiviti yang telah berlangsung selama 4 hari 3 malam tersebut ..

Terima kasih kepada semua pihak yang telah menjayakan program yang sangat berguna ini dalam melahirkan PEMIMPIN bertaqwa di kalangan pelajar-pelajar menengah agama .

Antara foto-foto menarik di sana-

dan paling istimewa buat teman-teman sebilik yang sangat 'best' dan sporting giler disepanjang saya berada di sana sebagai teman pengubat 'stress' :

Ustazah Yana,Ustazah Nasimah,saya,dan Ustazah Farah..

Terima kasih semua...semoga program itu memberi manfaat buat semua terutamanya diri saya yang perlu memperbaiki diri dalam pelbagai aspek mengharungi kehidupan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PPIM membina banner Kemerdekaan 2017

Salam Aktiviti hari ini...   Terima kasih kepada semua guru pimpinan PPIM yang telah bersama-sama menyiapkannya... Alhamd...