Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Manis Bicara(Ingatan UntukKU)

Kalau seorang guru mengajar sambil duduk, Murid belajar sambil mengantuk.

Kalau seorang guru mengajar sambil berlakon, Murid belajar dengan tekun.
Kalau seorang guru mengajar tanpa alat, Murid belajar dengan ralat.
Kalau seorang guru mengajar banyak bercakap, ada murid yang bertambah gagap.
Kalau seorang guru menjadi pemudah cara, ramai murid pandai berbicara.
Kalau seorang guru mengajar tanpa menilai, tidak akan tahu murid yang bodoh atau pandai.
Kalau seorang guru berbudi bahasa, dikenang murid sepanjang masa.

Khamis, Disember 03, 2015

Manfaat program konvensyen kenegaraan 2015

Salam.
Sahabat2 yang di rahmati Allah.
Alhamdulilah saya baharu sahaja selesai menghadiri satu konvensyen kenegaraan kali ke 2/2015 di A Farmosa,Melaka pada 1—3 disember 2015.
Sesungguhnya ia adalah program penting kepada saya dalam memahami diri yang mempunyai peranan sebagai seorang warganegara Malaysia . Walaupun begitu banyak cerita ingin saya coretkan di sini,namun,Inshaallah,ada kelapangan saya akan cuba juga berkongsi ilmu yang saya dapat 3 hari 2 malam di sana.
Terima kasih kepada sahabat baik saya adik Shiba yang sudi menemani saya berkongsi rasa dan pengalaman di Sepanjang konvensyen kenegaraan berlangsung.
Juga buat teman serumah kak wan dan kak aida yang sangat baik dan spotting ..

... Jom jadi anak bangsa yang berbudi ... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kem Transformasi Juara tahun 6 Siri 2 2017 (HARI KETIGA) (4)

Sambungan.. Hari Ketiga :  Salam Perjuangan UPSR 6A dari kami... #journeyoftheCHAMPION 6A...